Nedávno se u nás zastavil zákazník s tím, že by chtěl u svého Subaru BRZ zvýšit výkon. Jeho přání nebylo možné splnit běžnou úpravou softwaru, protože bychom se ani zdaleka nedostali na požadované parametry, a tak bylo na čase hledat jiný způsob.
Na výběr byla instalace turba nebo kompresoru. Turbo není jako kompresor mechanicky spojené s motorem a nedochází tak ke ztrátě výkonu, který je využit pro jeho chod. Na druhou stranu velikou výhodou kompresoru je jeho působení již v nízkých otáčkách a oproti turbu „tlačí“ v celém rozsahu otáček motoru.
„Zákazníkovi byly důkladně vysvětleny obě varianty a vybrali jsme kompresor. Naším prvním úkolem tedy bylo vybrat správného dodavatele zařízení, kterým se stala společnost Cosworth. Prioritou při vybírání pro nás byla nejvyšší kvalita a špičkové zpracování, které britská společnost nabízí. Dalším článkem naší skládačky bylo kompletní přepracování výfukového systému. Vůz je používán pro běžný provoz, takže bylo třeba udržet hlasitost na úrovni, která nesnižuje komfort cestování i na delších trasách, a přesto dosáhnout maximálního zážitku z jízdy. Nezbytným požadavkem byl výfuk bez katalizátorů, které by nám bránili v navýšení výkonu. V tomto případě jsme se rozhodli nahradit sériový výfukový systém, od svodů až po výfukové koncovky, produkty italské Invidie.“ popisuje Jirka Koranda.
„Důležité bylo správné chlazení celého motoru, proto byla kompletně přepracována i chladící soustava, do které byl zařazen přídavný chladič. Finální krok tvořila úprava softwaru a optimalizace map motoru.“ prozrazuje o úpravě Míra Petřík.